MCB93

Veslag Hemelvaart weekend 20126
24 Mei 2016
Verslag van het Hemelvaart weekend 2016 Sauerland.

Donderdag 5 mei 2016.

Zoals elk jaar met Hemelvaart, hielden we met de aanwezige van de club, weer het Hemelvaart weekend in het mooie Sauerland.
We waren met 9 motoren waarvan twee met duo.
Met deze 11 personen gingen we met de motor richting Fucking-House.
De andere duo leden, aantal 4 personen, kwamen met de auto na.
Deze dames gingen liever met de auto als dat ze zo’n lange rit op de motor zouden moeten zitten.
Dit kwam goed uit, omdat degene die op de motor niet veel plaats hadden, hun tassen met kleding in de auto konden doen.
Diny reed met de auto maar rechtstreeks over de grote weg naar het hotel.
De rest reden met de motor binnendoor, over mooie weggetjes, richting het hotel.
We zouden om 9.00 uur vetrekken en we moesten een kwartier van te voren aanwezig zijn bij ’t-Vertrek. Van hieruit zouden we dan vertrekken richting Sauerland naar het besproken Hotel.
Dit alles was van te voren geregeld en besproken door Diny en Noud van de Heuvel.
De routes waren van te voren gemaakt door Tonny van Vonderen en Jan de Klein.
De andere routes, van de dagen dat we daar waren, zijn ook door Tonny en Jan gemaakt.
Dus wij op Hemelvaartsdag allen bijeen gekomen bij ’t Vertrek, daar nog alles doorgenomen bij een kop koffie , alvorens we vertrokken.
Nadat alles besproken was en doorgenomen de ritten in de GPS gezet, konden we de motor op en reden we aan.
De weg er naar toe heeft Tonny voorgereden, en na enkele wegomleidingen, en koffiestops onderweg, zijn we bij het Hotel aangekomen.
We hadden ideaal weer, het was niet te koud en niet te warm, dus ideaal motorweer.
De planning was dat we rond 15.00 uur daar aanwezig zouden zijn, maar door die omleidingen was het later geworden. Dat was verder geen probleem bij de Hotelhouder.
Toen we daar waren, waren we toch wel blij, want het is toch een lange zit.
We hebben toen eerst alles verkend alvorens we de sleutel van de kamers kregen.
De dames waren al eerder gearriveerd en Diny had de kamers geregeld en de sleutels ontvangen van de Hoteleigenaar.
De dames hadden toen al enkele uren in de zon gezeten en een paar frisse glaasjes gedronken.
Nadat we de sleutels van de kamers hadden hebben we de motoren uitgeladen en is ieder naar zijn kamer gegaan.
Op de kamer aangekomen, hebben we de tassen uitgeladen de bedden uitgeprobeerd en daarna ons zelf verfrist andere kleding aan en toen naar onder naar de bar om het vocht weer op peil te brengen.
Het vocht dat we nuttigeden waren halve liters bier wat er in ging als koek. Het was net of dat er een engeltje over onze tongen piste.
Nadat we enkele halve liters hadden genuttigd werd het tijd voor het avondeten. We konden om 19.30 uur aanschuiven aan de tafel om onze honger te stillen.
We zaten in het restaurant met nog zeker 80 motormuizen meer.
Deze muizen waren allemaal verdeeld over 4 gebouwen op dit park.
We werden per tafel aangewezen wie wat te eten kon gaan halen. We liepen langs de schalen op de tafels en daar konden uit opscheppen wat we wilden en lusten.
Mar goed dat het zo geregeld werd, want als ze allemaal tegelijk naar de tafels renden, zou er geen overzicht meer zijn en zou het een grote puin hoop zijn geworden.
Dus wij waren als eerste aan de beurt en gingen eten halen. Het zag er goed uit deze eerste dag en we hebben goed gegeten.
Om ongeveer 10.00 uur waren we klaar met eten en zijn nog blijven zitten onder het genot van halve liters bier.
Om half 12 ’s avonds zij we maar naar onze kamers gegaan gedoucht en naar bed, want de volgende dag weer op tijd eruit voor het ontbijt.
We wensten elkaar een goede nacht en tot morgen.

Vrijdag 6 mei 2016.

Na een goede nachtrust stonden we s’morgens tussen zeven en acht uur weer op.
Het was weer een mooie dag en de zon stond al aan de hemel.
De afspraak was dat we om 8.30 uur naar de ontbijtzaal konden om te ontbijten.
We zaten in de ontbijtzaal weer met z’n allen aan een tafel. Deze tafels hadden we verzet, om zo met z’n allen aan een tafel te kunnen, wat gezelliger was.
Dus wij weer in de rij voor het ontbijt. Er was van alles zoals verschillend soorten brood en ook vers gebakken broodjes.
Nadat we ontbeten hadden, zijn we terug gegaan naar onze kamers, om de motorkleding aan te trekken.
Noud van den Heuvel heeft deze tocht voorgereden.
Rond de klok van 10.00 uur stapten we op de motor, om onze uitgestippelde route te gaan rijden.
We waren deze dag met 8 motoren met twee duós.
Tiny ging deze dag niet mee hij bleef nog in het hotel om daarna met de dames ergens te gaan shoppen in de buurt.
Dus wij op de motor aangereden om de route te rijden.
Het was mooi weer, niet te warm en het was droog.
De rit was mooi en we hebben veel gezien, omdat we van te voren hadden afgesproken dat we het rustig aan zouden doen echt toeren zodat we van de omgeving konden genieten.
De route ging door veel bossen en mooie natuur met veel bochtenwerk.
Nadat we enkele uren gereden hadden, zijn we gestopt om de inwendige mens te versterken.
Nadat we wat genuttigd hadden zijn we weer aangereden om de route af te maken.
Terug gekomen in het hotel, het was nog vroeg, dat kwam om dat deze tocht niet zo lang was, hebben we de motoren weer gestald en zijn we naar de kamers gegaan, om ons op te frissen, om daarna op het grasveld in de zon te gaan zitten.
We hebben daar enkele halve liters genuttigd alvorens we voor het eten naar binnen gingen. Het eten was om 19.30 uur.
Het ging weer hetzelfde als voorgaande avonden. De tafel die het eerst mocht werd aangewezen door de eigenaar. Deze keer waren we niet het eerste, dus wij maar hopen dat er dan noch wat over was.
Maar waar we bang voor waren was dat er eten te kort was en de eigenaar verder niets in voorraad had. De bediening was te weinig en het bestelde eten ook.
Een voordeel hadden we dat we onderweg bij een turk gegeten hadden.
Na het eten spraken we af, dat we de volgende dag onderweg ergens goed zouden gaan eten. Na het eten, zijn we met z’n allen daar nog blijven zitten en hebben we nog enkelen liters bier gedronken alvorens we naar de kamers gingen.

Zaterdag 7 mei 2016.

Na weer een nachtrust, s’morgens weer uit de veren om weer te ontbijten en daarna een route in de omgeving te rijden.
Dus voor 8 uur weer met z’n allen aan de tafel om het ontbijt te nuttigen.
Iedereen was op tijd wakker en aan tafel.
Jan heeft deze tocht voorgereden
Na het nuttigen van het ontbijt wij weer naar de motoren, twee dames die mee gingen, de andere dames en heer gingen weer in de buurt met de trein naar een stad om te shoppen en deze stad te bekijken. Voor zover ik weet was het Dordmund. De dames met de auto naar het station en vandaar met de trein.
Wij weer met de motor om de uitgestippelde route te gaan rijden.
Het was, net zoals die andere, weer een mooie tocht. Halverwege deze tocht even gestopt om bij te komen.
Tijdens deze stop, we draaiden een mooie parkeerplaats op. Maar deze parkeerplaats liep aan twee zijden een beetje schuin en dat had Jan niet in de gaten. Dus hij stopte daar maar kon aan ene kant niet met zijn voet aan de grond, en toen ging de motor plat. Riek rolde eraf en de motor lag helemaal plat. De andere zagen dat en kwamen meteen helpen om de motor overeind te zetten.
Na, bijgekomen van de schrik, hebben we noch even uitgerust alvorens we verder reden. Na ongeveer een half uur wij weer op de motor en met de tocht verder gegaan. Jan en Riek weer op de motor en met z’n allen weer verder. Na weer een aantal kilometers te hebben gereden, zijn we gestopt op een parkeer plaats bij een mooi meer, en hebben daar, bij een tentje aan het water, wat gegeten en uitgerust, want het was warm, alvorens we weer verder reden.
Dus wij naar de motoren, ons aangekleed en verder gereden richting het hotel.
Hierbij tussen haakjes een mededeling die we na het weekend binnen kregen.
( Enkele dagen nadat we op die parkeerplaats hadden geparkeerd, kregen we van de Duitse Politie allemaal een brief thuis, af dat we €10 wilde betalen. Want we hadden daar geparkeerd waar betaald moest worden. We hadden het met z’n allen niet gezien. Maar dat mocht de pret niet drukken. )
Bij het hotel aangekomen, motor gestald naar de kamer ons zelf verfrissen, andere kleding aan en dan weer naar buiten, om eerst wat vocht in te nemen alvorens we gingen eten.
S’Avonds na het eten weer gezellig bij elkaar binnen of buiten, want het weer was goed. Daarna, rond 23.00 uur allen weer naar hun kamer, want de dag erna gingen we weer huiswaarts.
Dus wat we niet meer nodig hadden ingepakt en vast in de auto of de motor gadaan.

Zondag 8 mei 2016.

Na een goede nachtrust kwam de dag dat we weer huiswaarts zouden gaan.
Na een goed ontbijt, de laatste in ons hotel, hebben we alles ingeladen en zijn we naar de motoren gegaan, na eerst de eigenaar betaald te hebben, wat ook een aangelegenheid apart was,. Want dat duurde ook een hele tijd. De eigenaar moest noch alles uitrekenen op papier, want dat had hij nog niet gedaan. Zijn computer werkte niet dus het werd voor hem welk moeilijk om alles zo uit te rekenen. Maar ja we zijn er met z’n allen toch uitgekomen.
Nadat dit achter de rug was konden we eindelijk opstappen en huiswaarts gaan.
Deze route ging rechtstreeks naar huis over mooie binnenwegen.
Arnold en Tiny gingen over de grote weg huiswaarts.
Arnold moest noch naar een keuring van een hond van een lid van de hondenclub.
Tiny reed mee want hij wilde eerder thuis zijn.
De rest reed achter Tonny aan naar huis.
Onderweg nog een paar keer gestopt om wat te drinken en te eten.
We kwamen om ongeveer 17.30 uur weer aan in Boxmeer bij ’t Vertrek.
Daar noch wat nagepraat en koffie gedronken en een lekkere Radler, want die hadden ze niet, in Sauerland bij het Hotel.
Na dit genuttigd te hebben, ging ieder weer naar huis. Alles uitpakken de vieze kleren wassen en even uitpuffen na dit weekend Sauerland.

Nu maar weer een jaar wachten voor het volgende Hemelvaart weekend.

Hierbij degene die dit georganiseerd hebben, bedankt namens de leden die zijn mee geweest.

Tot ziens; De voorzitter.
Contactgegevens
MCB93
Pleinstraat 21
5447AC Rijkevoort
Leden
Er zijn nog geen leden aangemeld.
Bent u lid van deze vereniging? Meld u snel aan en blijf op de hoogte! » Ik ben een lid